Stomatologia preventivă este practica îngrijirii dinților și gingiilor, pentru a le menține sănătatea. Acest lucru ajută la controlul cariilor, bolilor parodontale, uzurii smalțului și multe altele.

Există multe forme de stomatologie preventivă, printre care și igiena dentară zilnică. Pentru a menține o sănătate orală optimă, medicii din cadrul clinicii Prodentis Clinic recomandă vizite la stomatolog la intervale regulate sugerate de un dentist. Aceste practici sunt concepute pentru a se asigura că dinții sunt curați, puternici și albi. Copiilor trebuie să li se vorbească despre igiena orală adecvată de la o vârstă fragedă.

Mai jos sunt date câteva exemple de proceduri care fac parte din prevenirea dentară:

1) Periajul dinților zilnic

Cea mai importantă parte a stomatologiei preventive este periajul dentar zilnic, mai exact de 2 ori, dimineața și seara, iar în cazuri de boli parodintale, este indicat periajul de 3 ori pe zi.  Majoritatea oamenilor ar trebui să-și înlocuiască periuțele de dinți de trei până la patru ori pe an sau pe măsură ce periile încep să se uzeze. Nu uitați să vă periați și limba, acest lucru vă ajută la eliminarea bacteriilor din gură și de asemenea, să vă îmbunătățiți respirația.

2) Dieta echilibrată

Având o dietă echilibrată ajută, de asemenea, la protejarea dinților, oferindu-le nutrienții de care au nevoie. Limitați-vă aportul de zahăr, inclusiv carbohidrații simpli ca pâinea albă și beți multă apă pe parcursul zilei.

Vitaminele sunt importante pentru sănătatea orală. Păstrarea unei diete variate vă va ajuta să obțineți toate vitaminele de care aveți nevoie pentru a menține un zâmbet sănătos.

De ce este folositoare stomatologia preventivă?

Stomatologia preventivă reprezintă o componentă esenţială a stomatologiei contemporane ce include ca etapă primară strategiile şi metodele de evitare a apariţiei afecţiunilor oro-dentare, secundar depistarea precoce şi tratamentul minim invaziv al afecţiunilor instalate şi terţiar refacerea dezechilibrelor morfologice şi funcţionale prin reabilitarea fizică şi psihică a pacienţilor.

Cine beneficiază de stomatologia preventivă?

Toată lumea beneficiază de stomatologie preventivă. Copiii, în special, beneficiază pentru că le permite dinților lor adulți, în curs de dezvoltare, să vină puternici și sănătoși. Sigilările dentare și tratamentele topice cu fluor ajută la prevenirea cariilor dinților copiilor. Dacă sunteți adult puteți beneficia de stomatologie preventive, deoarece vă ajută să vă păstrați dinții definitivi sănătoși.

Sănătatea orală este legată de sănătatea corpului tău în ansamblu. Acest lucru se datorează faptului că întreaga cavitate orală este un teren de reproducere pentru bacteriile dăunătoare. Menținerea gurii curate beneficiază sănătatea generală. De aceea trebuie respectate aceste practici preventive.

Care sunt beneficiile?

Cu o igienă dentară bună, puteți reduce foarte mult riscul de a dezvolta gingivită, parodontită și alte probleme dentare. Aceasta, la rândul său, vă poate reduce riscul de probleme secundare, cauzate de o sănătate orală precară. Unele probleme de sănătate care pot fi legate de sănătatea orală deficitară sunt: diabet, boli de inimă, cancer, boli respiratorii sau osteoporoză.

Prin urmare, trebuie să înțelegem că o dată ce am închis gura dupa ce am efectuat periajul dentar, procesul de multiplicare al bacteriilor și de depundere al plăcii bacteriene și al tartrului reîncepe. De aceea este imperios necesar să ținem evidența constant a stării de sănătate orală, prin controale periodice și igienizări riguroase în cabinet. Pe lângă aceste proceduri, la Prodentis Clinic vă mai putem oferi fluorizări, sigilări ale șanțurilor și fosetelor, airflow, sterilizări cu laser ale pungilor parodontale, prevenirea distrucțiilor dentare prin obturații de mică și mare întindere.

Promovarea sănătăţii şi prevenirea îmbolnăvirilor sunt două acţiuni separate dar complementare ce trebuie să se desfăşoare concomitent.